E-Aabits

Organisatsioon: 3TeeKann OÜ
Toimumispiirkond: Üle Eesti
Lisatud: 28.01.2013
Sihtgrupp: Lapsed
Tegevuse tüüp: Pikaajaline programm
Eesmärk:

Meie ideaaliks on aidata lapsevanemaid, kellel on 3-7 aastased lapsed. E-Aabitsa fookus on pakkuda lastele niivõrd huvitavat ja haaravat õppekogemust, et laste jaoks pole seda võimalik eristada meelelahutusest.

Projekti eesmärk on töötada välja ja teostada võrgutoega kolmemõõtmeline õppekeskkond eelkooliealistele lastele (muuhulgas on seda võimalik kohandada ka spetsiaalselt erivajadustega lastele). Keskseks ideeks on õppimine läbi mängu. Kolmemõõtmeline interaktiivne keskkond võimaldab õpitavat visualiseerida, mängulisus õpitut rakendada, võrgupõhine suhtlemine ja võistlusmoment seda kinnistada. Eelkooliealistele lastele suunatud 3D-keskkond hakkab sisaldama erinevaid mänge, mis arendavad erinevaid oskusi:

Kirja-, tähe- ja klaviatuuriõpe (klassikalise aabitsa ja lugemisõpetuse edasiarendus ja visualiseerimine)
Kujundi- ja värviõpe (joonistamine ja värvimine, klotsidega projekteerimine)
Loodusõpe (taime- ja loomariigi põhitõed, nimetused heliliselt ja kirjatähtedega, jäätmekäitlus jne)
Heliõpe (loodushelid, muusikainstrumendid [pildile klõpsates kostab vastav heli], noodiõpetuse algtõed, nende kombinatsioonid)
Matemaatika (visualiseeritud algtõed, geomeetria alused)
Narratiiviõpe
Kehaõpe (spordiliigutuste algtõed, Wii sports board-tüüpi lahendused)
Kaardiõpe (skeemid, gloobus, interaktiivne koduümbruse kaart)
Ühiskonnaõpe (ametid, rahakasutuse algtõed)
Kirja-, tähe- ja klaviatuuriõpe (klassikalise aabitsa ja lugemisõpetuse edasiarendus ja visualiseerimine)

Mängudele lisaks hõlmab projekt õpihaldussüsteemi ja -statistikat, mis võimaldab lapse vanemal tema edusamme jälgida ja suunata. Tänapäeva maailmas edukaks tegutsemiseks on arvutioskus (nn e-kirjaoskus) vältimatult vajalik. Lastele pakub arvuti huvi olenemata sellest, kas see talle midagi õpetab või ei, Eestis aga puudub hetkel pädev e-lastekeskkond (erandiks on Mudila, kuid see pole interaktiivne ega võimalda omavahelist suhtlemist). Kuna 3D-keskkonnaga on võimalik siduda erinevaid liikumismänge (Wii-konsoolimängude sarnaseid), on võimalik hoiduda ka laste pidevast ekraani taga küürutamisest, luues neile seiklus- ja liikumismänge. Arvutimäng ei pea tähendama nürisid tapatalguid, vaid lõbusat ja huvitavat enesearendust.

Toeta E-Aabitsa arendamist!


 

Koostöövõimalused: rahaline panus, vabatahtlik mentorlus

Koostöö võimalused: Otsime koostööd ettevõtetega

Kontaktandmed

Nimi: Raul Kübarsepp
Telefon: +372 56 666 565
E-mail: raul@art.tartu.ee
Veebilink: e-aabits.ee/

Koostöö võrgustiku liikmetega:

3TeeKann OÜ